היפוספדיאס – המדריך להורים הטריים

תוכן עניינים

מה זה היפוספדיאס? למה זה קורה, מהן ההשלכות ואיך ניתן לטפל? כאן תקבלו את כל התשובות!

 

הסבר קצר על היפוספדיאס

ההיפוספדיאס, שנקרא בפי העם "נולד נימול" הוא המצב השני בשכיחותו בקרב תינוקות בנים. ואיכשהו, בכל זאת, זוהי תופעה שכמעט לא מדברים עליה. בין היתר, בשל המיקום האינטימי. מדובר על מום באיבר המין של העובר הזכר שמשמעותו היא שפתח השופכה שלו לא נמצא בקצה העטרה ויכולות לכך השלכות שונות, עליהן נרחיב בהמשך. חשוב לציין, שישנן דרגות חומרה שונות אבל חשוב עוד יותר לדעת, שניתן לטפל בכך!

 

ההשלכות

כאמור, להיפוספדיאס יכולות להיות השלכות שונות. אבל בואו נתחיל עם אלו שאנשים חושבים שיכולות להיות, למרות שהן לא נכונות: שהבן לא יוכל ליהנות מחיי מין לכשיתבגר וחמור מכך – שיהיו לו בעיות פוריות כתוצאה מכך. אז מה כן? כל עוד המום לא מתוקן, אז מבחינה אסתטית, מראה הפין שונה מהמקובל ויש לכך את ההשלכות המובנות מאליהן כמו חוסר ביטחון חברתי ומיני וכדומה.

 

הטיפול

כפי שניתן להבין, היפוספדיאס הוא מצב שבהחלט ניתן ואף חשוב לטפל בו! אופן הטיפול המוצע כיום הוא באמצעות ניתוח. במהלך ניתוח זה מבוצע תיקון של העקמת המהווה חלק בלתי נפרד מהתסמונת ומיקום מחדש של פתח השופכה. במידת הצורך, מתבצע גם תיקון של העורלה.

 

ההכנה הנפשית

מן הסתם, אף הורה לא רוצה לשמוע שלתינוק שבדרך יש מום כלשהו ולכן חשוב להתייחס לתהליך הרגשי שאתם – ההורים מרגישים. דבר נוסף שדורש הכנה נפשית הוא, שההמלצה היא לבצע את הניתוח בשנה הראשונה לחייו של התינוק משתי סיבות עיקריות – ככל שאנו צעירים יותר, יכולת ההחלמה שלנו טובה יותר ובנוסף, כך הילד לא יזכור דבר ממה שעבר וכך זה לא ישפיע עליו בשום מובן לאורך חייו.

 

החלק שלכם בניתוח – הכנות והחלמה

היות שהניתוח מתבצע בגופו של תינוק צעיר, על ההורים שלו לדאוג לכל מה שקשור להכנה שלו לקראת הניתוח ולהחלמה שלו לאחר שחרורו. כלומר, עליכם לעקוב באופן מדויק אחר הוראות הרופאים. לדוגמה, לפני הניתוח על התינוק להיות בצום בין 3-6 שעות לפני הניתוח, תלוי באופן ההזנה של התינוק. זאת, כדי להימנע מהקאה כתוצאה מההרדמה, שעלולה לסכן אותו או לסבך את הניתוח. כמובן, הדבר נכון גם לגבי ההוראות הרפואיות שתקבלו עם שחרורו להמשך טיפול והחלמה בבית ובקהילה.

כאשר מדובר על שמירה על צום של תינוק קטן, מדובר על משימה לא פשוטה בכלל עבור ההורים ולכן עליכם לזכור שאתם שומרים עליו בכך שאתם מונעים ממנו מזון ולא לוותר לו או לעצמכם. כמובן, רצוי ואף מומלץ לתת לו מענה לצרכים הרגשיים שלו באותו הזמן כדוגמת מוצץ, חיבוק או כל דבר אחר שמרגיע אותו ועושה לו טוב.

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

בעיות פנים הנגרמות על ידי לסתות לא מותאמות

מערכת הלסת והשיניים האנושית אינה רק בסיסית לפונקציות בסיסיות כמו לעיסה ודיבור, אלא גם ממלאת תפקיד מכריע בהגדרת האסתטיקה של הפנים. הקשר המורכב בין יישור הלסת לבין בריאות הפה והפנים הכללית לעתים קרובות אינו מוערך עד שבעיות היישור מתגלות, מה שמוביל למגוון בעיות בפנים. לסתות לא מותאמות עלולות לגרום לא רק לדאגות קוסמטיות אלא גם לפגיעות תפקודיות שיכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של הפרט. מאסימטריה בפנים וקשיי נשימה ועד אתגרי דיבור וכאב כרוני, ההשלכות של לסתות לא מותאמות הן מגוונות ורבות פנים. מאמר זה צולל אל המורכבויות של בעיות בפנים הנובעות מלסתות לא מיושרות, ובוחן את הגורמים שלהן, סוגי הבעיות שהן יכולות לגרום להן ואפשרויות הטיפול הזמינות. הבנת היבטים אלה חיונית להכרה בחשיבות של התערבות מוקדמת ובתפקיד של אמצעי מניעה בשמירה על בריאות מיטבית של הפה והפנים.