כאבי ברכיים בלילה

תוכן עניינים

כאבי ברכיים בלילה הם תופעה נפוצה ביותר, בעיקר כשמדובר בכאבים שנובעים כתוצאה מדלקת פרקים ניוונית (אוסטיאוארטריטיס). מתי הם מופיעים בלילה ומדוע, מהן דרכי הטיפול בתופעה והאם יש דרך יעילה להתגבר עליה?

בעוד שישנם כאבים שניתן לחיות לצדם (Manageable pains), ישנם כאבים שמשנים את חייהם של הסובלים מהם מן הקצה אל הקצה. כאבים בברכיים בהחלט נכנסים לקטגוריה הזו, בכל שהם פוגעים פשוטו כמשמעו באיכות חייהם של הסובלים מהם. כאבים מסוג זה פוגעים בכל מגזרי האוכלוסייה, צעירים ומבוגרים כאחד.

 

מה הסיבה לתופעה?

אין סיבה בלעדית שניתן להניח עליה את האצבע ולקבוע כי היא האחראית היחידה לתופעה. לצערנו, הסיבות לכאבי ברכיים רבות ומגוונות והיא יכולה לצוץ בעקבות חבלה אקוטית בברך, פציעה כלשהי באזור ובעיות מכניות אך לא פעם מדובר דווקא על דלקות התוקפות את האזור. עם הכאבים בא גם האופי המיוחד, כשכאבי ברכיים יכולים לבוא וללכת אך ישנם מקרים בהם הכאבים, כמו אקסית אובססיבית, אינם מרפים.

 

השעות בהן יופיע הכאב משתנות בקורלציה מושלמת עם אופיו ומקורו. התסמינים שיגיעו שלובי ידיים עם הכאבים בברכיים עלולים להשתנות גם הם, כאשר מדובר, למשל, על כאב שנגרם בעקבות חבלה סביר כי הוא ילווה בנפיחות ואודם, ואם מדובר בחבלה פנימית אז עלולים להופיע סימנים כחולים.

 

זה אולי יפתיע אתכם, אבל מסתבר כי כאבים בברכיים נפוצים יותר אצל נשים מאשר אצל גברים. הסיבה לכך היא כי נשים מאופיינות במאגרי שומן גדולים סביב האגן, תופעה המעמיסה על פלג הגוף התחתון ובו הברכיים. משמעות התופעה היא שישנו טווח רחב יותר לתנועה המפעיל לחץ נוסף על הרצועות. כאשר הן מבצעות פעילות גופנית כמו אימונים אורבניים המשלבים קפיצות, עלולים להיווצר כאבים בברכיים.

 

איך מטפלים בכאבי ברכיים?

יש מגוון טיפולים, בין היתר, שינוי הרגלי חיים. הורדה במשקל הוכחה כתורמת להפחתת הכאבים בברכיים, כמו גם תכנון נכון של פעולות הגוף בעת עשיית פעילות גופנית בעזרת מאמן אישי. שינוי באורח החיים יכול להועיל רבות בעת התמודדות עם התופעה המצערת ולשפר מן הקצה אל הקצה את חייהם של הסובלים ממנה.

 

כמו כן, ישנו מגוון רחב של תרגילי פיזיותרפיה לברך שביכולתכם לעשות בכדי למנוע את התופעה או לפחות להמעיט בתדירותה:

 

תרגול ברך בעומס מופחת – הצמידו משקולת קלה (בין 2 ל- 4 ק"ג) לקרסול אחת הרגליים ושבו באופן שמאפשר לרגל להשתלשל באופן חופשי (על כיסא או קצה מיטה גבוה). הישארו במצב זה בין 5 ל- 15 דקות, ולאחר מכן החליפו רגל. תרגיל זה נועד בכדי לשפר את גמישות וחוזקת הרגל.

 

מתיחת הברך – שבו על כיסא והניחו את הרגל על כיסא אחר באופן בו הברך כפופה מעט. דחפו בעדינות את הרגל המורמת לכיוון הרצפה. החזיקו את הרגל המתוחה בתנוחה זו למשך 5-10 שניות ולאחר מכן נוחו במשך דקה. חזרו על התרגיל 10 פעמים, ובצעו אותו עד שלוש פעמים בכל יום עד שאתם מרגישים שיפור.

 

החלקה על הקיר – תישענו עם הגב על הקיר כשברכיכם כפופות מעט בזווית של 30 מעלות. תחליקו על הקיר כלפי מטה ותזדקפו. יש לנוע באיטיות ובאופן רציף. שמרו על רגליכם וכפות רגליכם מקבילות והקפידו על תנוחה זו. חזרו על התרגיל 5-10 פעמים ועד שלוש פעמים ביום עד שתרגישו שיפור במצב הברכיים וכאבן.

 

התרגול הגופני אינו מהווה תחליף לטיפול רפואי אך יכול לעזור לשפר את המצב. לפני תחילת התרגול רצוי להתייעץ עם רופא ולפעול בהתאם להמלצותיו. אם הכאב מתגבר לאחר התרגול רצוי לטפל בו באמצעות קירור האזור, או לחילופין להרים את הרגל הכואבת ולהניח אותה על כיסא. התמדה בביצוע תרגילי הפיזיותרפיה תסייע בהפחתת הכאבים עד 7 שבועות מתחילתם.

 

החלמה מהירה!

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

בעיות פנים הנגרמות על ידי לסתות לא מותאמות

מערכת הלסת והשיניים האנושית אינה רק בסיסית לפונקציות בסיסיות כמו לעיסה ודיבור, אלא גם ממלאת תפקיד מכריע בהגדרת האסתטיקה של הפנים. הקשר המורכב בין יישור הלסת לבין בריאות הפה והפנים הכללית לעתים קרובות אינו מוערך עד שבעיות היישור מתגלות, מה שמוביל למגוון בעיות בפנים. לסתות לא מותאמות עלולות לגרום לא רק לדאגות קוסמטיות אלא גם לפגיעות תפקודיות שיכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של הפרט. מאסימטריה בפנים וקשיי נשימה ועד אתגרי דיבור וכאב כרוני, ההשלכות של לסתות לא מותאמות הן מגוונות ורבות פנים. מאמר זה צולל אל המורכבויות של בעיות בפנים הנובעות מלסתות לא מיושרות, ובוחן את הגורמים שלהן, סוגי הבעיות שהן יכולות לגרום להן ואפשרויות הטיפול הזמינות. הבנת היבטים אלה חיונית להכרה בחשיבות של התערבות מוקדמת ובתפקיד של אמצעי מניעה בשמירה על בריאות מיטבית של הפה והפנים.

חרדה
אתגרי ההורות: טיפים להתמודדות עם גיל ההתבגרות

הורות היא תהליך מלא בשמחה, סיפוק, צחוק וללא ספק גם לא מעט אתגרים. אפשר להגיד כי אף שלב בהורות אינו מסעיר ומאתגר כמו התמודדות עם נערים מתבגרים. גיל ההתבגרות הוא תקופה המסמלת התפתחות פיזית, רגשית וקוגניטיבית מהירה, שלעתים קרובות מביאה למערכת ניסיונות ייחודית הן לבני נוער והן להוריהם.

מה כדאי לדעת על אכילה רגשית?

אחד מהאתגרים שמלווים אתכם כבר שנים קשור למשקל? אתם עושים כל מה שאתם יכולים כדי לשנות את המצב וכדי לנסות לשלוט בדברים אבל בפועל זה