כאבי שרירים לאחר קורונה

תוכן עניינים

האם החלמתם כבר מנגיף הקורונה אך גם אתם חווים תופעות של לונג קוביד ותסמינים שונים? ובכן, חוקרים בדקו האם מחלימי הקורונה סובלים מתופעות שונות לאחר ההחלמה מהנגיף, ומדובר בתופעה שזכתה כבר לכינוי תסמיני לונג קוביד, באנגלית Long Covid. אחד מהתסמינים המוכרים מהם רבים מהמחלימים סובלים הוא כאב שרירים אך יש עוד מגוון רחב של תסמינים ותופעות ראומטיות העשויים להימשך זמן רב לאחר החלמה מהמחלה עצמה, ובמקרים מסוימים התסמינים חוזרים והופכים לכרוניים.

 

תסמינים שכיחים אצל מחלימי קורונה

תסמיני לונג קוביד לפי ההגדרה הם תסמינים אשר נמשכים למעלה מחודש, ובחלק מהמקרים גם מעל שלושה חודשים ממועד אבחון המחלה וההידבקות בנגיף הקורונה. יש לציין כי מדובר בתסמינים המפריעים למחלימים מקורונה לחזור לשגרת החיים ולתפקוד יומיומי תקין כמו לפני ההידבקות בנגיף. התסמינים השכיחים של לונג קוביד הם:

  • עייפות ותשישות מתמשכת.
  • קוצר נשימה.
  • כאבי ראש.
  • כאבי שרירים ומפרקים.
  • פגיעה בזיכרון ובקשב.
  • פגיעה מתמשכת בחוש הטעם ו/או חוש הריח.
  • כאבים בחזה.
  • כאבי גרון.
  • כאבי אוזניים.
  • סחרחורות.
  • נשירת שיער.
  • דפיקות לב מואצות.

חשוב להדגיש כי התסמינים השכיחים של לונג קוביד עלולים להופיע אצל כל המחלימים, לא רק אצל מי שחלה קשה בקורונה. יש מחלימי קורונה המדווחים על תסמין אחד בלבד, בדרך כלל כאבי שרירים או כאבי צוואר וראש, ויש המדווחים על מגוון תסמינים במקביל. אם אתם מחלימים מקורונה ואיתרתם ברשימה תסמינים שונים מהם אתם סובלים – עליכם לזכור כי אבחון עצמי לא בהכרח מדויק ומעיד שאתם סובלים מלונג קוביד, ומומלץ לפנות לרופא משפחה כדי לעבור אבחון מקצועי, ובעיקר כדי לשלול מחלות ובעיות בריאותיות אחרות.

 

טיפול בכאבי שרירים ובתסמינים שכיחים אחרים אצל מחלימי קורונה

הטיפול בתסמיני הקורונה המתמשכת ממוקד בתופעות עליה המטופל מדווח, לאחר אבחון ושלילת גורמים אחרים לתופעות אלה. אם סובלים מקוצר נשימה ומעייפות מתמשכת הרופא ימליץ על מנוחה לכמה ימים ולאחר מכן יש להתחיל בפעילות גופנית הדרגתית, ואם התסמינים הם קשים נדרש שיקום במכון פיזיותרפיה לצורך שיקום ריאתי וסיבולת.

אם חווים ירידה או פגיעה היכולת הריכוז, כלומר פגעה קוגניטיבית, חשוב לעבור הערכה על ידי מטפל מקצועי לריפוי בעיסוק, וניתן בהתאם לצורך להתאים שיקום קוגניטיבי.

מחלימי קורונה הסובלים מתסמינים כמו כאבי שרירים, כאבי צוואר, ראש, חזה ועוד, חייבים לעבור אבחון מקצועי כדי לשלול בעיות אחרות. לאחר הבדיקה, הטיפול המומלץ לכאבי שרירים לאחר קורונה מותאם במכון פיזיותרפיה בהתאם למצבו של המטופל וחומרת התסמינים. טיפולי פיזיותרפיה לאחר החלמה מקורונה מותאמים באופן אישי ומדויק למטופל, הטיפול משולב וכולל תרגילים שונים לשיפור תפקודי הנשימה, לחיזוק שרירים, להגדלת טווח תנועה ולשיפור בתפקודי היומיום.

תרגילי פיזיותרפיה מסיעים בשיפור מצבו של המטופל ומאפשרים לו לחזור לשגרה בזמן הקצר ביותר. במסגרת הטיפול במכון פיזיותרפיה משפרים ומחזקים את כוח השרירים ומתמקדים בין היתר בשיפור סיבולת לב ריאה.

מומלץ לעבור אבחון על ידי פיזיותרפיסט כדי להקל על כאבי השרירים, הטיפול המותאם אישית מונע מהכאבים מהם סובלים להפוך לכרוניים ולבתי נסבלים, לכן אין להקל ראש בנושא. בנוסף כדאי להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, לשנות הרגלים כמו הימנעות מעישון, להפחית מתח בחיים ולעסוק בפעילויות מהנות לשיפור מצב הרוח הכללי.

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

מה כדאי לדעת על אכילה רגשית?

אחד מהאתגרים שמלווים אתכם כבר שנים קשור למשקל? אתם עושים כל מה שאתם יכולים כדי לשנות את המצב וכדי לנסות לשלוט בדברים אבל בפועל זה

ניתוח קטרקט: מדריך מקיף

קטרקט הוא מצב שכיח המשפיע על העיניים, במיוחד כאשר אנשים מתבגרים. עם הזמן, עדשת העין נעשית עכורה, מה שמוביל לראייה מטושטשת ולקושי בראייה ברורה. ניתוח