מתיחת שריר ברגל

תוכן עניינים

אם אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית מקצועית או בספורט חובבני, בוודאי נתקלתם לא פעם בתחושת הכאב אשר נלווית למתיחת שרירים. ייתכן שהכאבים הללו פקדו אתכם גם אם אינכם עוסקים בספורט. כאשר מדובר על מתיחת שריר ברגל, מדובר למעשה על קרעים זעירים שנגרמו לסיבי השרירים. על אף שלא ניתן להבחין בהם כלל, הם מעיקים והם עלולים להתבטא בקושי להניע את הרגל, בחולשה, בנפיחות ואף בכאב ודימומים. חשוב שתדעו כי יחסית לפציעות אחרות, מתיחת שריר בברך מהווה פגיעה קלה ועל כן אין להיבהל אם היא תוקפת אתכם, אך חשוב להבין שאם לא מטפלים כפי שצריך במתיחת שריר שכזאת, היא עלולה להתפתח לפציעה רצינית יותר.

 

מתיחת שריר ברגל- למה זה קורה?

מתיחת שריר ברגל מתרחשת לא פעם בשל פעילות ספורטיבית אשר גורמת לכיווץ חזק ופתאומי או שחרגה מהיכולת האישית של האדם. ישנם כמה גורמים אשר מגבירים את הסיכון למתיחת שרירים:

 ככל שגיל האדם עולה הסיכוי שהוא יסבול ממתיחת שריר ברגל עולה

אדם אשר סובל מגמישות נמוכה של שרירי הרגליים

שרירי רגליים חלשים יחסים

פציעות קודמות בשרירי הרגליים

שריר שהיה מתוח עוד לפני שמתחילים לבצע פעילות ספורטיבית כלשהי.

בעת המתיחה של השריר, אתם עשויים לשמוע צליל פקיעה כלשהו ולאחר מכן לחוות ירידה ביכולת התנועה שלכם, כאבים בכיפוף של הברך ולא פעם לסבול גם מבליטות או נפיחויות בתקופה שלאחר מכן. מתיחת שרירים כאמור היא למעשה קרעים זעירים בסיבים של השרירים, מה שגורם לתחושת כאב. עם זאת, גם התגובה הדלקתית של הגוף לקרעים מתבטאת בכאב וזאת בנוסף לגירוי של העצבים, הרחבת כלי הדם ומרכיבים שונים אשר משוחררים למחזור הדם.

 

האם יש צורך בטיפול מיוחד?

ההחלטה על דרך הטיפול במתיחת שרירי הירך האחוריים תלויה ראשית כל באבחון המצב. חשוב להבין הקיימים כיום מספר סוגים של מתיחות פציעות בשרירי הרגל או הירך האחוריים אשר מתחילים במתיחה קלה וממשיכים לקרעים נרחבים יותר אשר מחלישים את השריר ומסתיימים בקרע מלא וחוסר תפקוד. כאשר מדובר על הדרגה הקלה, אין צורך לטפל בצורה מיוחדת, אך חשוב מאוד לנוח. אולם, אם המתיחה נחשבת למתיחה ברמה בינונית או חמורה יש לבצע טיפול בטווח המיידי.

במקרה של מתיחה מעין זאת יש לגשת לאורטופד אשר יבחן את המצב ואם יש צורך יבצע גם חבישת לחץ או כל  פעולה אחרת שמטרתה היא להקטין את הדלת הצפויה כגון: קירור הרגל, הגבהה שלה וכן שימוש בתרופות אנטי דלקתיות.

בשלב הבא יהיה צורך לגשת לפיזיותרפיסט מקצועי לצורך ביצוע תרגילים מיוחדים שמטרתם היא לסייע לרגל לשוב בהדרגה לפעילות תקינה. אם מדובר על ספורטאי, יש לבחור פיזיותרפיסט ספורט אשר מכיר היטב את המצב ויודע כיצד לסייע בשיקום שרירי הרגל של הספורטאי.

 

מה ניתן לעשות כדי להימנע ממתיחת שרירים ברגל?

ראשית כל, חשוב מאוד להבין כי לא תמיד ניתן להימנע ממתיחת השריר המדובר. לעיתים היא תיגרם בשל זעזועים פתאומיים של השרירים. יחד עם זאת, ניתן לבצע כמה פעולות שימנעו מתיחות כגון: ביצוע חימום לפני פעילות ספורטיבית ואחריה בדגש על מתיחת אגן ושרירי ירך אחוריים. כמו כן, ניתן למצוא לא מעט תרגילים שיכולים לסייע לחיזוק והגמשת השרירים וכך להימנע ממצב שבו מותחים שרירים ברגל כגון:

יש להניח רגל אחת על כדור גדול ואת הרגל השנייה להניף למעלה בעוד הידיים תורמות לשיווי המשקל. לאחר מכן יש לכופף את הרגל שעל הכדור כאשר היא מתקרבת ומתרחקת אל הגוף

תרגיל נוסף הוא משיכת עקב אל האגן מתוך מצב של עמידה על שתי רגליים כאשר השאיפה היא ליצור קו ישר בין האגן, הברך והכתף. לאחר מכן שבים ומורידים באיטיות את העקב למקומו.

המידע במאמר הינו כללי ואיננו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

 

 

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

בעיות פנים הנגרמות על ידי לסתות לא מותאמות

מערכת הלסת והשיניים האנושית אינה רק בסיסית לפונקציות בסיסיות כמו לעיסה ודיבור, אלא גם ממלאת תפקיד מכריע בהגדרת האסתטיקה של הפנים. הקשר המורכב בין יישור הלסת לבין בריאות הפה והפנים הכללית לעתים קרובות אינו מוערך עד שבעיות היישור מתגלות, מה שמוביל למגוון בעיות בפנים. לסתות לא מותאמות עלולות לגרום לא רק לדאגות קוסמטיות אלא גם לפגיעות תפקודיות שיכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של הפרט. מאסימטריה בפנים וקשיי נשימה ועד אתגרי דיבור וכאב כרוני, ההשלכות של לסתות לא מותאמות הן מגוונות ורבות פנים. מאמר זה צולל אל המורכבויות של בעיות בפנים הנובעות מלסתות לא מיושרות, ובוחן את הגורמים שלהן, סוגי הבעיות שהן יכולות לגרום להן ואפשרויות הטיפול הזמינות. הבנת היבטים אלה חיונית להכרה בחשיבות של התערבות מוקדמת ובתפקיד של אמצעי מניעה בשמירה על בריאות מיטבית של הפה והפנים.

חרדה
אתגרי ההורות: טיפים להתמודדות עם גיל ההתבגרות

הורות היא תהליך מלא בשמחה, סיפוק, צחוק וללא ספק גם לא מעט אתגרים. אפשר להגיד כי אף שלב בהורות אינו מסעיר ומאתגר כמו התמודדות עם נערים מתבגרים. גיל ההתבגרות הוא תקופה המסמלת התפתחות פיזית, רגשית וקוגניטיבית מהירה, שלעתים קרובות מביאה למערכת ניסיונות ייחודית הן לבני נוער והן להוריהם.

מה כדאי לדעת על אכילה רגשית?

אחד מהאתגרים שמלווים אתכם כבר שנים קשור למשקל? אתם עושים כל מה שאתם יכולים כדי לשנות את המצב וכדי לנסות לשלוט בדברים אבל בפועל זה