מתכונים בריאים לקראת החגים

תוכן עניינים

שוב עונת החגים בפתח והחיפוש אחר מתכונים טעימים ומיוחדים לארוחות המשפחתיות מתחיל. במיוחד בתקופת החגים ישנה חשיבות רבה לאכילה נכונה, להקפדה על שעות הארוחות ועל שילוב של מתכונים בריאים כדי לשמור על תזונה מזינה. יש לנו הישראלים נטייה לאכול הרבה בחגים, לכן גם מומלץ לשלב מזונות בריאים, וזאת כדי לאזן את התקופה המאופיינת אצל רבים בעלייה במשקל. 

טיפים פרקטיים לארוחות בריאות

אין ספק שתקופת החגים יכולה להיות מאתגרת מבחינת תזונה, אך שמירה על כמה טיפים יכולה לסייע לשמור על המשקל באותה התקופה, והכי חשוב – על הבריאות. מומלץ להרבות באכילת ירקות על הקליפה שמכילה יותר ויטמינים וסיבים תזונתיים, כשמבשלים את הירקות רצוי תמיד להוסיף אותם לתוך מים רותחים ולא לתת להם לרתוח עם המים, שכן בצורה כזו הם מאבדים מערכם התזונתי. כדאי מאוד לגוון בצבעי הירקות ואם נעשה שימוש בירקות קפואים מומלץ שלא להפשיר אותם לפני הבישול, אלא לבשל אותם ישירות ממצב קפוא למצב בישול. 

כדאי להפחית את כמויות הסוכר בכל מאכל ושתייה, לעשות שימוש בשמן זית על פני שמנים וחמאות ולהחליף את הקמח הלבן בקמח מלא שנחשב עשיר ומזין בהרבה. כדאי לשלב בתפריט אגוזים בצורה מבוקרת, להמיר גבינות בגבינות רזות יותר, והעדיפו רטבים לייט או רטבים בהכנה ביתית. 

מבחינת בשרים מומלץ לאכול בשרים רזים, ללא העור וללא חלקי שומן. רצוי מאוד להימנע ממאכלים מעובדים, במיוחד בשר מעובד, ותמיד תמיד תעדיפו לקלות, לאפות, לאדות ולהקפיץ על האש את המאכלים מאשר לטגן אותם. 

שני מתכונים בריאים לחגים המתקרבים

יש כל כך הרבה מתכונים בריאים שיכולים להתאים לכל יום בשנה, לארוחות משפחתיות, לחגים ואפילו לקחת לעבודה. להלן שני מתכונים מעולים שמומלץ מאוד להכין. 

לאוהבי הירקות והטעם

מי שאוהב ירקות ישמח לגלות את המתכון המהמם הזה לאנטיפסטי פטריות יער וירקות. מה צריך בשבילו? חבילת בצלצלי שאלוט, מגש של פטריות יער, שני מגשי בייבי ברוקולי, רבע כוס של חומץ בלסמי, רבע כוס של רוטב סויה, שלוש כפות של סילאן, שליש כוס שמן זית, ופטרוזיליה או עירית קצוצות להגשה. 

הוראות ההכנה: נחמם תנור ל-180 מעלות, נערבב את רכיבי הרוטב יחד, נחתוך את הברוקולי לתפרחות קטנות, נפריד את הפטריות ונחצה לחצי את בצלצלי השאלוט. נערבב את הירקות בקערה עם הרוטב, נעביר לתבנית ונאפה עד שהירקות מזהיבים ונגיש. 

מנה עשירה וטעימה במיוחד

את מנת הסביצ'יה סלמון עם האנדיב מרימונים ודבש קשה מאוד לפספס כשהיא מונחת על השולחן, ולכן מדובר על אחת המנות האהובות באירוח. מנה זו יכולה להיות נוחה במיוחד להכנה מראש, כאשר את כל הריבים ניתן להכין מראש בנפרד ולהכניס למקרר, ואז ממש לפני ההגשה לערבב ביניהם. אז נתחיל עם המרכיבים: ניקח 300 גרם סלמון טרי חתוך לקוביות, שני ראשי אנדיב לבן מופרדים לעלים, מנגו אחד פרוס לפרוסות דקות, שלק חתוך למקלות, שש צנוניות פרוסות דק, כוס דובדבנים או רימונים טריים, שני בצלצלי שאלוט פרוסים דק, חופן נבטי חמנייה, עלים מחמישה גבעולי נענע, 2 גבעולי בצל ירוק פרוסים דק.  את הוויניגרט נכין מכף של דבש, ארבע כפות שמן זית, רבע כוס לימון או מיץ ליים, כפית חרדל גרגרים ומלח גס. ההכנה פשוטה – מניחים את הירקות על צלחת הגשה, מניחים את הסלמון, מערבבים יחד את החומרים לוויניגרט ויוצקים מעל. 

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

בעיות פנים הנגרמות על ידי לסתות לא מותאמות

מערכת הלסת והשיניים האנושית אינה רק בסיסית לפונקציות בסיסיות כמו לעיסה ודיבור, אלא גם ממלאת תפקיד מכריע בהגדרת האסתטיקה של הפנים. הקשר המורכב בין יישור הלסת לבין בריאות הפה והפנים הכללית לעתים קרובות אינו מוערך עד שבעיות היישור מתגלות, מה שמוביל למגוון בעיות בפנים. לסתות לא מותאמות עלולות לגרום לא רק לדאגות קוסמטיות אלא גם לפגיעות תפקודיות שיכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של הפרט. מאסימטריה בפנים וקשיי נשימה ועד אתגרי דיבור וכאב כרוני, ההשלכות של לסתות לא מותאמות הן מגוונות ורבות פנים. מאמר זה צולל אל המורכבויות של בעיות בפנים הנובעות מלסתות לא מיושרות, ובוחן את הגורמים שלהן, סוגי הבעיות שהן יכולות לגרום להן ואפשרויות הטיפול הזמינות. הבנת היבטים אלה חיונית להכרה בחשיבות של התערבות מוקדמת ובתפקיד של אמצעי מניעה בשמירה על בריאות מיטבית של הפה והפנים.