ניימר כל מה שרציתם לדעת על השחקן והאגדה

תוכן עניינים

עולם הכדורגל הברזילאי סיפק לנו לא מעט כוכבים ואגדות, שלעיתים השם שלהם מספיק בשביל להעביר צמרמורת בקרב אוהדי כדורגל, אפילו כאלה שאינם אוהדים של הנבחרת מדרום אמריקה. בין השחקנים הגדולים אנחנו יכולים לזכור את פלה, זיקו, קארקה, רומאריו, בבטו, רונאלדו (המקורי), רונאלדיניו ועוד.

אין ספק שהשחקן שמושך היום הכי הרבה אהדה בנבחרת הברזילאית, הוא ניימאר כוכבה של פריז סאן ז'רמן הצרפתית. ניימאר בן השלושים, משך את תשומת ליבם של אוהדי הכדורגל בעת שעבר לשחק בברצלונה הגדולה לצידו של מסי הארגנטינאי בשנת 2013, זאת אחרי מספר שנים בהן הוא שיחק בקבוצת סנטוס הברזילאית (הקבוצה בה שיחק פלה בעבר). המעבר לפריז בשנת 2017 והיכולות שלו בנבחרת הברזילאית הפכו אותו לאגדה כבר בגיל צעיר ולמי שנחשב לאחד מיורשיו של פלה האגדי.

מה הפך את נייאמר לאחד השחקנים הטובים בעולם

יש הטוענים שלשחקן הברזילאי יש משהו שאין לשום שחקן אחר בעולם. הוא לא יחפש רק את הניצחון אלא הוא יחפש את היופי. מבחינת השחקן הברזילאי, כדורגל זו אומנות והשחקן הוא אמן יוצר.

ככה בדיוק משחק ניימאר. כל נגיעה שלו בכדור, כל בעיטה, נגיחה, בכל פעם כשהוא עובר שחקן, זה לא משחק כדורגל רגיל זו אומנות לכל דבר. גם אם נדמה שזה פחות יעיל או לא תמיד מוביל לניצחונות, הרי שזה גורם הנאה וכיף לאוהדים. היכולות הגבוהות מובילות בסופו של דבר גם לתוצאות ולניצחונות. ניימאר משחק כמו שהוא למד בשכונה, הוא מביא את הלהט והתשוקה, כפי שהיה לו כאשר שיחק ברחובות מוז'י ד'אס קרוזס בתור ילד. היכולות שלו הפכו אותו לגדול כובשי ברזיל בכל הזמנים, לצידו של פלה.

הבעיה היא, שהיופי גם יכול לגבות מחיר. כאן הכוונה לפציעות שונות איתן הוא התמודד במהלך השנים ומתמודד לא פעם בעת ואחרי משחקים. אחת הפציעות הנפוצות איתה הוא מתמודד לא פעם, היא נקע בקרסול. היה חשד תחילה שמדובר בפציעה מסוג שבר בקרסול אך למזלו התברר שזה נקע.

מה זה נקע בקרסול?

נקע בקרסול זו פציעה שנגרמת ברצועה סביב המפרק, והיא יכולה להיגרם כתוצאה ממתיחה או קרע ברצועות המייצבות חלק זה. זו פציעה מאוד שכילה בקרב ספורטאים, בפרט כדורגלנים. כאמור נייאמר התמודד איתה לא פעם, בין היתר בעת מונדיאל 2022 בקטאר. לכן הוא נאלץ להחמיץ משחקים מסוימים של הנבחרת בשלבים המוקדמים.

הנקע נגרם כתוצאה מסיבוב חד ולא צפוי של הקרסול, הגורמת לרצונות ההצדדיות להימתח עד כדי כך שהן לא יכולות לעמוד במתח, ולעיתים הן גם נקרעות (מצב יותר חמור מסיטואציה של נקע רגיל).

ניימאר ושחקנים אחרים מתמודדים עם פציעה זו, כתוצאה משינוי כיוון ותנועות מהירות מדי שהם מבצעים. הדבר הטוב ביותר לעשות בשביל להתמודד אם פציעה מסוג זה הוא להתחיל שיקום אצל פיזיותרפיסט ספורט שמכיר את הפרוטוקולים לשיקום ויש לו ניסיון עם שחקני עלית. תהליך שיקום פיזיותרפיה כולל הרבה תרגילי חיזוק ופעילות אקטיבית שתעזור לשחקן לחזור בצורה הדרגתית לפעילות.

 

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

בעיות פנים הנגרמות על ידי לסתות לא מותאמות

מערכת הלסת והשיניים האנושית אינה רק בסיסית לפונקציות בסיסיות כמו לעיסה ודיבור, אלא גם ממלאת תפקיד מכריע בהגדרת האסתטיקה של הפנים. הקשר המורכב בין יישור הלסת לבין בריאות הפה והפנים הכללית לעתים קרובות אינו מוערך עד שבעיות היישור מתגלות, מה שמוביל למגוון בעיות בפנים. לסתות לא מותאמות עלולות לגרום לא רק לדאגות קוסמטיות אלא גם לפגיעות תפקודיות שיכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של הפרט. מאסימטריה בפנים וקשיי נשימה ועד אתגרי דיבור וכאב כרוני, ההשלכות של לסתות לא מותאמות הן מגוונות ורבות פנים. מאמר זה צולל אל המורכבויות של בעיות בפנים הנובעות מלסתות לא מיושרות, ובוחן את הגורמים שלהן, סוגי הבעיות שהן יכולות לגרום להן ואפשרויות הטיפול הזמינות. הבנת היבטים אלה חיונית להכרה בחשיבות של התערבות מוקדמת ובתפקיד של אמצעי מניעה בשמירה על בריאות מיטבית של הפה והפנים.