רשלנות רפואית בהרמת סינוס

תוכן עניינים

ניתוח שתלים דנטליים הוא הדבר החם ביותר בעולם רפואת השיניים. עד לא מזמן, אדם עם חוסר כזה או אחר בשיניים, היה חייב להיעזר בשיניים תותבות. החדרת שתלים פותרת בעיה זו על יד קיבוע שתלים לעצם שמעל ומתחת לחלל הפה ועליהם מולבשים הכתרים, כך שהמטופל יכול להתהדר בשיניים חדשות, קבועות ויציבות.

ניתוח החדרת שתלים נהפך כאמור לנפוץ מאוד. למרות המורכבות והדיוק הנדרשים בו, הוא נחשב בטוח, בעלי אחוזי הצלחה גבוהים מאוד ועם הטכנולוגיה המתקדמת הוא נהפך לחלק מהטיפולים האורתודנטיים המוכרים. יחד עם זאת, כמו בכל התערבות רפואית, גם בתחום השתלים עלולים להיות סיבוכים, חלקם עקב רשלנות רפואית.

במאמר הקרוב, נתמקד באספקט אחד שקשור לניתוח החדרת שתלים: הרמת סינוס

מהי הרמת סינוס בחלל הפה?

למעשה, רוב ניתוחי ההשתלות כלל לא ידרשו ביצוע של התערבות כירורגית הקשורה בהרמת סינוס. אבל במקרים אחרים, אם לא נבצע את הפרוצדורה, לא יהיה לשתלים על מה להיתפס, הם לא יהיו יציבים והניתוח לא יחשב כמוצלח ויתרה מכך, יכולים להיגרם סיבוכים וזיהומים.

כדי שהשתלים יוכלו להיות מעוגנים כיאות, אנו זקוקים לכך שהם יוחדרו לתוך עצם קשה. לעיתים, לא קיים מספיק שטח עצם בלסת העליונה. הסיבה לצמצום שטח העצם הוא חלל מלא אויר, המכונה 'סינוס'.

כדי "להרחיב" את העצם, מבוצע ניתוח 'הרמת סינוס', במהלכו הרופא מרים מעט את קרום מעטפת החלל העדינה מאוד וממלא ברווח שנפער, עצם מלאכותית. כאמור, זהו ניתוח נפוץ מאוד ושיעורי ההצלחה, בידי רופאים איכותיים – גבוהים מאוד.

סיבוכים אפשריים ורשלנות רפואית בניתוח הרמת סינוס

כמו בכל התערבות כירורגית, לא תמיד הכל הולך כשורה. הקרום העוטף את הסינוס דק מאוד ועדין מאוד. הוא יכול להיקרע במהלך הפרוצדורה. הקריעה עצמה אינה בעיה גדולה וגם די נפוצה. רופא המבחין בקרע, עוצר ותופר אותו.

לאחר התפירה, הוא וודאי לא יחדיר את העצם המלאכותית מחשש לזיהומים בתוך חלל הסינוס, שהקרום הקרוע, היה אמור לשמור עליו. בוודאי שהוא לא יחדיר את השתלים המיועדים במקרה זה.

אלא שלצד זה, קיימת גם האפשרות לרשלנות רפואית, המובילה לסיבוכים קשים. הרשלנות נובעת מכך שהרופא אינו מבחין בקרע בקרום המעטפת וגרוע מכך, הוא ממשיך ומחדיר את העצם המלאכותית או השתלים. התוצאה היא חומריםזרים המגיעים לחלל הסינוס ויצירת דלקות וסיבוכים אחרים.

תיקון הבעיה (לצד הכאבים והסבל) אינו פשוט כלל ועיקר. דרוש ניתוח בהרדמה מלאה וימי התאוששות ארוכים. גם השתלים עצמם – סביר ולא יחזיקו מעמד, יתחילו לזוז ויגרמו גם הם נזקים בהמשך.

לא כל טיפול כושל בהרמת סינוס הוא רשלנות רפואית

ראשית נדגיש: לא כל טיפול כושל, גם לא בתחום רפואת השיניים – נכנס מידית תחת קטגוריית רשלנות רפואית. כדי להכיר ברשלנות רפואית, צריך להוכיח שהרופא לא עמד בסטנדרט הרפואי המצופה בטיפול או בפרקטיקות המקובלות בטיפול.

הגדרה זו קצת מסבכת ומקשה על האפשרות לקבוע כל בעיה בטיפול, כ'רשלנות רפואית'. גם אם נוכיח כי הייתה רשלנות, נצטרך עדיין להוכיח את הקשר בין הרשלנות לנזק ולפגיעה. משמע, ראשית נצטרך להוכיח שבכלל נגרם נזק בעקבות הטיפול, גם אם היה כושל וכן נצטרך להוכיח כי הטיפול הרשלני הוא הסיבה לנזק ולא כל סיבה או גורם אחר.

מה עושים במקרה של נזק בעקבות טיפול כושל בהרמת סינוס?

כמו בכל מצב שנפגעתם או נגרם לכם נזק בשל רשלנות רפואית ייצוג משפטי הוא קריטי. הדברים נכונים גם בניתוח הרמת סינוס. במקרה זה, עליכם להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנושא רשלנות רפואית בעולמות רפואת השיניים. על עורך הדין, ביחד אתכם, להוכיח לבית המשפט, כחלק מהתביעה, כי הרופא אכן התרשל בתפקידו ולא עמד בסטנדרט המצופה.

טענות לבדן אינן מספיקות ויש להוכיח אותן. לכן יידרש מכם לאסוף ולהציג כל תיעוד של מהלך הטיפול שברשותכם ואת כל המסמכים עליהם חתמתם. לצד זאת, וכצעד המכריע, עליכם להביא חוות דעת מומחה שתוכיח את עניין הרשלנות.

במקרה זה של ניתוח הרמת סינוס, עורך הדין ייצור קשר עם עד מומחה- אורתודנט מומחה בתחום, שיבדוק את כל ההליך, יבחן זוויות של רשלנות אפשרית בתהליך, יבדוק את אופן ומהלך הטיפול ויבחן את כל הראיות והאם הם נכנסים תחת מטריית רשלנות רפואית. חוות דעתו, חשובה ותיתן תוקף להתחלת התביעה לפיצויים.

רשלנות רפואית

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

בעיות פנים הנגרמות על ידי לסתות לא מותאמות

מערכת הלסת והשיניים האנושית אינה רק בסיסית לפונקציות בסיסיות כמו לעיסה ודיבור, אלא גם ממלאת תפקיד מכריע בהגדרת האסתטיקה של הפנים. הקשר המורכב בין יישור הלסת לבין בריאות הפה והפנים הכללית לעתים קרובות אינו מוערך עד שבעיות היישור מתגלות, מה שמוביל למגוון בעיות בפנים. לסתות לא מותאמות עלולות לגרום לא רק לדאגות קוסמטיות אלא גם לפגיעות תפקודיות שיכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של הפרט. מאסימטריה בפנים וקשיי נשימה ועד אתגרי דיבור וכאב כרוני, ההשלכות של לסתות לא מותאמות הן מגוונות ורבות פנים. מאמר זה צולל אל המורכבויות של בעיות בפנים הנובעות מלסתות לא מיושרות, ובוחן את הגורמים שלהן, סוגי הבעיות שהן יכולות לגרום להן ואפשרויות הטיפול הזמינות. הבנת היבטים אלה חיונית להכרה בחשיבות של התערבות מוקדמת ובתפקיד של אמצעי מניעה בשמירה על בריאות מיטבית של הפה והפנים.

חרדה
אתגרי ההורות: טיפים להתמודדות עם גיל ההתבגרות

הורות היא תהליך מלא בשמחה, סיפוק, צחוק וללא ספק גם לא מעט אתגרים. אפשר להגיד כי אף שלב בהורות אינו מסעיר ומאתגר כמו התמודדות עם נערים מתבגרים. גיל ההתבגרות הוא תקופה המסמלת התפתחות פיזית, רגשית וקוגניטיבית מהירה, שלעתים קרובות מביאה למערכת ניסיונות ייחודית הן לבני נוער והן להוריהם.