למה יש כאבים בקיבה

תוכן עניינים

הגוף שלנו יודע מתי לסמן לנו כשמשהו אינו כשורה, אחת המערכות שעושות זאת די במהירות הנה מערכת העיכול. הקיבה היא איבר משמעותי ומרכזי במערכת העיכול ולעיתים קרובות בעיות בקיבה יגרמו לכאבים עזים ולחוסר נוחות שלא יאפשרו את המשך מהלך החיים התקין. הסיבות לכאבים בקיבה יכולות להיות מגוונות, החל מטפילים במעיים ועד לרגישות לאוכל וכלה במחלות שונות שיכולות להיות קלות למדי וברות טיפול אלטרנטיבי ועד למחלות קשות המצריכות התערבות רפואית. אז כיצד נדע מהם הגורמים לכאבים ומה ניתן לעשות כדי להפחית אותם? 

מהן הסיבות הנפוצות ביותר להופעת כאבים בקיבה?

הסיבות להופעת כאבים בקיבה רבות ומגוונות, הן יכולות להיות חד פעמיות או כרוניות ומתמשכות: 

חיידק הליקובקטר פילורי – מדובר על אחד מן החיידקים הנפוצים שנמצא בקיבה והוא יכול לגרום לנפיחות לאחר האוכל, למתח, בחילות, חולשה, תשישות, ירידה במשקל, ריח רע מהפה, ליחה מרובה ושלל בעיות בריאות נוספות. 

גסטריטיס – מדובר בדלקת תאי רירית שנמצאים בציפוי הקיבה. רירית הקיבה בדרך כלל מוגנת מפני החומצה החזקה בקיבה, אך פגיעה במנגנוני ההגנה שלה יגרמו לדלקת. בדרך כלל דלקת זו תהיה תוצאה של חיידק ההליקובקטר הפילורי גם כן. 

מחלה כרונית – ישנן מחלות כרוניות של מערכת העיכול שגורמות לתחושות כאב בכל איברי מערכת העיכול ובהם הקיבה. דוגמה למחלה כזו היא הקרוהן. 

בלסטוציסטים – אלה הם טפילים במעיים הגורמים לשלל בעיות במערכת העיכול כולה וגם לכאבים בקיבה. הטפילים יכולים לגרום להקאות ובחילות, לעייפות קשה, שלשולים וגם עצירות, לרצון עז למתוקים, למעי רגיז ועוד.  

קנדידה – זו פטריה אשר מתיישבת על מערכת העיכול הגורמת לכאבים, לרגישות למזונות שונים, לדלקות, למערכת חיסון חלשה, לתחושת רעב ועוד. 

אולקוס – מדובר על פצע ברירית הקיבה והתסמין העיקרי שלה הוא כאב עז. אולקוס נגרם מסיבות שונות אך כדאי לדעת שבהעדר טיפול הוא עלול להתפתח אף לסרטן הקיבה. 

מחלה ממאירה – אמנם מדובר על אחוז קטן של המקרים, איך כדאי לדעת שכאבים עזים בקיבה שאינם פוסקים עלולים להיות גם אחד הסימפטומים של מחלה קשה כגון סרטן. 

כיצד יש להתמודד עם כאבים בקיבה?

התמודדות עם כאבי הקיבה צריכה להיות מותאמת על פי הסיבה שממנה נגרמים הכאבים. לדוגמא, כאשר מדובר על מחלת מערכת עיכול קשה יש להיוועץ עם הגורמים הרפואיים ולהחליט על טיפול רפואי מתאים הכולל הימנעות ממאכלים מסוימים ולקיחת תרופות להקלה על הסימפטומים והכאב, כמו גם על זירוז הריפוי מהמחלה. 

לעיתים קרובות מחלות קיבה שונות יכולות להיות מוחמרות באכילת מזונות מסוימים, לכן, אם ההמלצה הרפואית הנה להימנע מסוג מסוים של מזון – יש להימנע ממנו לחלוטין ויש לעשות זאת לטווח הרחוק או על פי הוראות הרופא. 

מי שסובל ממחלה כרונית או מפצע או דלקת בקיבה והוא מעוניין לעשות שימוש גם ברפואה המשלימה, יוכל ליהנות מבדיקה מעמיקה של גורמי המחלה והתזונה בגוף. כיום ניתן לבנות מפה שתסייע לקבל תמונה שלמה של הקיבה תוך התאמת טיפול מתוספי מזון צמחי מרפא ולחוש שיפור משמעותי במהירות. 

** המידע הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. בכל הופעת כאבים בקיבה שלא פוסקים יש להתייעץ עם רופא משפחה ו/או רופא גסטרו.

הצטרפו לאלפי לקוחות מרוצים!

השאירו פרטים ונציג שירות ישמח לסייע לכם.

בעיות פנים הנגרמות על ידי לסתות לא מותאמות

מערכת הלסת והשיניים האנושית אינה רק בסיסית לפונקציות בסיסיות כמו לעיסה ודיבור, אלא גם ממלאת תפקיד מכריע בהגדרת האסתטיקה של הפנים. הקשר המורכב בין יישור הלסת לבין בריאות הפה והפנים הכללית לעתים קרובות אינו מוערך עד שבעיות היישור מתגלות, מה שמוביל למגוון בעיות בפנים. לסתות לא מותאמות עלולות לגרום לא רק לדאגות קוסמטיות אלא גם לפגיעות תפקודיות שיכולות להשפיע באופן משמעותי על איכות חייו של הפרט. מאסימטריה בפנים וקשיי נשימה ועד אתגרי דיבור וכאב כרוני, ההשלכות של לסתות לא מותאמות הן מגוונות ורבות פנים. מאמר זה צולל אל המורכבויות של בעיות בפנים הנובעות מלסתות לא מיושרות, ובוחן את הגורמים שלהן, סוגי הבעיות שהן יכולות לגרום להן ואפשרויות הטיפול הזמינות. הבנת היבטים אלה חיונית להכרה בחשיבות של התערבות מוקדמת ובתפקיד של אמצעי מניעה בשמירה על בריאות מיטבית של הפה והפנים.